Calatorii mai scurte intre Zurich si Milano

Calatorii mai scurte intre Zurich si Milano

Mai scurte in ceea ce priveste timpul petrecut pe drum intre cele doua orase cu trenul. Daca pana acum calatoria avea o durata de trei ore si cincizeci de minute, incepand cu data de 1 iunie 2016 drumul cu trenul intre Zurich si Milano va dura cu o ora mai putin. Acest lucru fiind posibil datorita finalizarii lucrarilor la cel mai lung tunel feroviar din lume, denumit NEAT Gotthard Base Tunnel. Lungimea acestuia? 56 de kilometri, recordul mondial precedent apartinandu-i tunelului Seikan din Japonia care ramane in palmares cu lungimea de ‘doar’ 23 de kilometri.

Lucrarile la acest tunel au inceput in anul 1999, fiind necesari astfel 16 ani pentru finalizarea lor. Cei 56 de kilometri sapati prin munte au insemnat totodata peste 31 de milioane de tone de pamant si roca excavate de catre cei 2000 de muncitori angajati pe acest santier subteran.

Tunelul nu este primul tunel feroviar intre cele doua orase mentionate inainte. De altfel prima legatura feroviara realizata astfel incat sa subtraverseze muntii Alpi a fost finalizata in anul 1881. Dar daca in acel caz investitia a fost sustinuta de catre trei tari, Elvetia, Germania si Italia, tunelul proaspat finalizat in 2015 a beneficiat de o investitie exclusiv elvetiana. Garniturile de tren vor ajuta insa din punct de vedere comercial toate cele trei tari.

Iata mai jos harta zonei alpine traversata de acest tunel precum si ruta inca folosita in prezent. Pana la darea in functiune pentru trenurile de pasageri si marfa vor fi efectuate controale amanuntite. Dupa finalizarea instalarii sistemelor electrice, programata pentru octombrie 2015 vor incepe testele de functionalitate cu garnituri de test, primul tren de pasageri fiind programat sa traverseze Alpii pe aceasta ruta, dupa cum mentionam, in luna iunie a lui 2016.

Author: Traveloshop

Share This Post On